woensdag 24 november 2010

5 e-mail marketing tactics ter voorbereiding op Facebook Messages

Een week geleden schreef Ruben Bos van Mangrove hier op Marketingfacts over Facebook Messages, het nieuwe veelbesproken berichtensysteem uit de koker van Mark Zuckerberg. Waren e-mailmarketeers misschien al een heel klein beetje gewend aan of bekend met de integratie van social en video in e-mail, het spel wordt waarschijnlijk alweer snel anders. Dat vereist andere tactieken en technieken. Op ClickZ heeft David Daniels 5 marketing tactics opgeschreven om te kunnen anticiperen op de komst van Facebook Messages:
  1. Zorg direct voor presence op Facebook
  2. Zorg ervoor dat je e-mail content deelbaar wordt op Facebook
  3. Maak het je gebruikers gemakkelijk om te switchen van e-mail adres Daniels: “It remains to be seen how many people may abandon their current e-mail address for a new @facebook.com address, but I’m sure we will begin to see at least 10 percent of the online population make that switch immediately.”
  4. Hou heel goed je ‘churn’ in de gaten en segmenteer naar klikgedrag
  5. Zorg voor een ‘connected marketing strategy’ en creëer voor een ‘connected’ bedrijfsmentaliteit Daniels: “Message convergence is clearly upon us, underscoring that consumers increasingly view an organization as one brand - regardless of channel. E-mail marketers must work across corporate silos to collaborate with their social marketing peers as well as front line call center and retail store employees. Now more than ever, organizations should be capturing and confirming e-mail addresses at every customer touch-point.”
Concluderend: e-mail marketing bedrijven wordt ingewikkelder en vereist steeds meer kennis en kunde. Daniels geeft als tip mee, dat de komst van Facebook Messages waarschijnlijk nóg een potentiële manier gaat zijn om met consumenten.fans in contact te komen en relevant voor ze te zijn. Lees hier het hele artikel op ClickZ.

Matthijs van den Broek (Marketingfacts.nl) | @mgvandenbroekE-mail marketing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten